SunwindKlubbens hemsida upphör vid årsskiftet

Här hamnar alla gamla inlägg som rensats bort.

Moderators: admin, webmaster

Post Reply
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 5
Joined: Sat 25 Feb 2006, 02:02
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

SunwindKlubbens hemsida upphör vid årsskiftet

Post by admin »

Jag har sedan jag övertog hemsidan för Klubben (det var sent hösten 2003) utvecklat hemsidan efter bästa förmåga. Vi har fått ett diskussions forum, och iden med att medlemmar skickar in bilder på sin båt har vuxit.<br><br>Men nu känner jag att jag inte kan dra detta längre. <br>Dels har jag ont om tid och dels har jag lite svårt att utveckla bra ideer.<br>Så att: <br>[center][b:19vjox7e]vid årskiftet upphör hemsidan för SunwindKlubben![/b:19vjox7e][/center]<br>Om någon vill ta över ställer jag naturligtvis upp med att hjälpa till med överföringen till nytt ställe/adress!<br><br>Jag vill tacka alla som ställt upp med bilder, ideer och andra råd och dåd för att göra hemsidan så bra som möjligt!
- Andreas 8)
Administratör, Sunwindklubben.se
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 5
Joined: Sat 25 Feb 2006, 02:02
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: SunwindKlubbens hemsida upphör vid årsskiftet

Post by admin »

[size=25:2rlkic92]SunwindKlubben har ju funnits i omkring fyra år, och vi har f.n. över 200 medlemmar. Jag tcker det vore synd om den bara somnade in.... [/size:2rlkic92]<br>[size=34:2rlkic92][b:2rlkic92][color=Maroon:2rlkic92][shadow=red,left,300][u:2rlkic92][i:2rlkic92]FINNS DET NÅGON SOM KAN OCH VILL TA ÖVER SUNWINDKLUBBENS HEMSIDA?[/i:2rlkic92][/u:2rlkic92][/shadow][/color:2rlkic92][/b:2rlkic92] [/size:2rlkic92]<br>[size=25:2rlkic92]Och kanske utveckla sidan till något annat och mer än vad det är just nu?<br>Det skulle vara [b:2rlkic92]SÅ roligt [/b:2rlkic92]om SunwindKlubben kunde fortsätta leva![/size:2rlkic92]
- Andreas 8)
Administratör, Sunwindklubben.se
Ingemar Hertting

Re: SunwindKlubbens hemsida upphör vid årsskiftet

Post by Ingemar Hertting »

Så synd, jag som just håller på att köpa en Sunwind och hade tänkt att gå med i klubben.  Bra hemsida, hur som helst. God Jul!<br>Ingemar H :-/
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 5
Joined: Sat 25 Feb 2006, 02:02
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: SunwindKlubbens hemsida upphör vid årsskiftet

Post by admin »

[color=Blue:2w5a0ax9][b:2w5a0ax9]Ja... och nu är du med Ingemar! GOD JUL till dej också! [/b:2w5a0ax9][/color:2w5a0ax9] :D<br><br>Några medlemmar har hört av sig till mej, via mail, och föreslagit att SunwindKlubbens hemsida skulle kunna fortsätta med ett litet och möjligen frivilligt ekonomiskt bidrag. Det tror jag också är mer eller mindre nödvändigt. <br>Jag själv har ju hemsidan hemma på min egen hemdator (och därför inte sett det som nödvändigt att ta något betalt), men den som ev[b:2w5a0ax9](??!!)[/b:2w5a0ax9] tar över vill antagligen driva hemsidan via ett webhotell eller liknande lösning, och då kostar det ju en liten slant att köpa den tjänsten.<br><br>Jag vill poängtera att sköta om hemsidan inte tar mycket tid. Som det är nu lägger jag kanske mellan en och två timmar i veckan på att uppdatera medlemsregistret med nya medlemmar och lägga in nya foton på våra båtar. <br>[color=Blue:2w5a0ax9][b:2w5a0ax9]Det krävs alltså inte mycket arbete för att bara hålla igång sidan som den är idag.[/b:2w5a0ax9] [/color:2w5a0ax9]<br><br>Vad jag tror behövs är lite nya idéer... hur ska man göra sidan intressantare och ge mera tillbaka till dom som besöker sidan? <br>Och det är väl delvis och mycket därför som jag vill stå tillbaka och ge plats för andra, att låta någon annan ta vid och utveckla SunwindKlubben.<br>[b:2w5a0ax9]Jag tror att med rätt beslut och idéer så kan klubben utvecklas till något mycket mer än den är idag!!![/b:2w5a0ax9]<br><br>Och som sagt, jag hjälper GÄRNA till att föra över hemsidan till någon som kan tänka sig att driva den vidare. Och om intresse för detta visar sig vara stort så... visst kan jag tänka mej att fortsätta driva hemsidan ytterligare en tid framöver!  ;) <br><br>[size=25:2w5a0ax9][b:2w5a0ax9]Skriv gärna här om ideer om hur vi ska göra i framtiden. SunwindKlubben behöver en injektion.... kanske kan Du göra skillnaden(?)[/b:2w5a0ax9]<br>Kan du ställa upp och aministrera hemsidan (dvs att vara "ansvarig utgivare" och stå som kontaktman gentemot ev webhotell)?<br>Vad skulle DU vilja se på hemsidan? Och hur ska vi få till det?[/size:2w5a0ax9]
- Andreas 8)
Administratör, Sunwindklubben.se
Monika Ankarhem

Re: SunwindKlubbens hemsida upphör vid årsskiftet

Post by Monika Ankarhem »

Samma här.  Tycker det vore mycket tråkigt om sidan försvann, men inte heller jag kan något om hemsidor..eller särskilt mycket om datorer över huvudtaget.  Betalar gärna en årsvgift till den som tar på sig ansvaret!<br>Pensionär. :(
thomas hallqvist

Re: SunwindKlubbens hemsida upphör vid årsskiftet

Post by thomas hallqvist »

Hej sunwind vänner!<br><br><br>Jag betalar gärna betala för att ha hemsidan kvar<br><br>Gott nytt år<br><br>Thomas Hallqvist<br>Tyresö båt klubb
Ingemar Hertting

Re: SunwindKlubbens hemsida upphör vid årsskiftet

Post by Ingemar Hertting »

Hej!<br>Vi får nog be Olle att ompröva sitt beslut och ta upp det när det närmar sig seglingssäsong. Det blev lite väl kort varsel och så mitt i julhetsen ... Hemsidan är ju en jättetillgång! Säsong och säsong - håller just på att segla hem min nyinköpta S20. Ingen trängsel på Öresund, precis.<br>Gott Nytt År!<br>Ingemar H
Peter Kjellman

Re: SunwindKlubbens hemsida upphör vid årsskiftet

Post by Peter Kjellman »

Hej.<br><br>Vi är beredda att ta över skötseln av hemsidan. Vi kommer med all säkerhet att göra en del förändringar beroende på hur hemsidan ska läggas upp. Vi är även intresserade av synpunkter från Er medlemmar hur Ni vill att sidan ska se ut. Eventuellt måste vi köpa en domän och hyra ett webhotell. Det kan innebära kostnader. <br><br>Gott nytt år<br><br><br>Med vänliga hälsningar<br><br><br>Peter & Phia Kjellman<br><br>&<br><br>Adam Öhrbom, Webmaster<br>adam.ohrbom.is@home.se<br><br>
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 5
Joined: Sat 25 Feb 2006, 02:02
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: SunwindKlubbens hemsida upphör vid årsskiftet

Post by admin »

[quote author=Peter Kjellman link=board=nyheter;num=1133685591;start=0#13 date=12/31/05 kl 14:02:54]Hej.<br><br>Vi är beredda att ta över skötseln av hemsidan. <br>Gott nytt år<br><br>Med vänliga hälsningar<br>Peter & Phia Kjellman<br>&<br>Adam Öhrbom, Webmaster<br>adam.ohrbom.is@home.se<br>[/quote]<br><br>Detta var VERKLIGEN goda nyheter!<br>Att 2006 skulle börja så här bra!  ;D  ;D  ;D<br>Och verkligen något som jag är beredd att satsa på! <br>Mycket bra Peter, Phia och Adam!<br><br>[s]Tyvärr har jag själv nu "tappat" min mail! I samband med att jag bytt ISP har min mail till och från domänen 'thyrett.se' slutat fungera. Detta gör att jag kan inte ta emot några mail alls![/s]  >:(<br>[size=25:4kgl6hmo][b:4kgl6hmo][s]Så skicka alla mail till min Yahoo adress:[/s] [email][s]olle_bengtsson@yahoo.se[/s][/email][/b:4kgl6hmo][/size:4kgl6hmo]<br><br>EDIT: [size=25:4kgl6hmo][b:4kgl6hmo]Nu fungerar klubbens mail som vanligt igen![/b:4kgl6hmo][/size:4kgl6hmo] :-)<br><br>Jag hör av mej till er å det snaraste för att tala om hur vi ska göra överföringen!<br><br>GOD FORTSÄTTNING på 2006!<br>/Olle<br><br>
- Andreas 8)
Administratör, Sunwindklubben.se
Post Reply