Plastpest

Här finns alla gamla inlägg som inte syns, av någon anledning.

Moderator: admin

Post Reply
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 5
Joined: Sat 25 Feb 2006, 02:02
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Plastpest

Post by admin »

Min 20-a är ju också från -81 men jag har inte sett några antydningar till sådana blåsor du beskriver. Dock har jag haft anledning att lite grann fördjupa mej i detta (dvs läst båttidningarnas artiklar  :P ) och nuförtiden tycker jag det verkar som om dom flesta inte tycker att blåsor är något stort problem. Det är i alla fall inte akut!<br><br>Visst är det osmos och visst håller laminatet på att "ruttna", men det kommer att dröja länge innan man kan säga att laminatet blivit försvagat! Dom flesta verkar va överens om att blåsorna mest är en skönhetsfråga! Och som sådan naturligtvis inte att förakta... visst vill man ju att skönheten ska vara i gott skick, helst felfri!  ;)<br><br>Så att, tills du tycker det är dags att göra nåt stort jobb av det hela, nöj dej med att skrapa sönder blåsorna på hösten vid upptagningen, så att det kan torka ut så gott det hinnere under vintern. På våren målas dom över och kommer tillbaka under sommaren....
- Andreas 8)
Administratör, Sunwindklubben.se
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 5
Joined: Sat 25 Feb 2006, 02:02
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Plastpest

Post by admin »

[quote author=Mats link=board=allmant;num=1113158659;start=0#0 date=04/10/05 kl 20:44:19]Är nybliven ägare av en Sunwind 26 från 1981.<br>Under vårrustningen upptäckte jag en hel hoper med små "knottror" vid vattenlinjen ganska långt akterut och man kan skönja ett stort antal under bottenfärgen.<br>Jag tror att det handlar om osmos.<br>Undrar om det finns någon mer som har liknande på sin båt och hur akut det är med åtgärd. <br><br>Mvh Mats<br>[/quote]<br><br>[url=http://www.thyrett.se/SunwindKlubben/Me ... l:4kh5mqov][b:4kh5mqov]Mats har skickat in denna bild på sin båt för att illustrera vad han menar[/b:4kh5mqov]  [/url:4kh5mqov]
- Andreas 8)
Administratör, Sunwindklubben.se
Post Reply