löshäck till 26a

Här finns alla gamla inlägg som inte syns, av någon anledning.

Moderator: admin

Post Reply
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 5
Joined: Sat 25 Feb 2006, 02:02
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: form till löshäck

Post by admin »

[quote author=patric_stjernstrom link=board=allmant;num=1073671237;start=0#3 date=01/20/04 klockan 19:15:11]...kommer att fotografera den så att ni kan få kommentera den[/quote]<br>Jag tycker att det låter VÄLDIGT intressant och ser verkligen fram emot att se den. Jag tror det kan bli sk-tsnyggt Patric!  :D<br>... det ju NÄSTAN så man önskar att man hade en 26:a! Fast bara nästan!  ;D<br>/O<br>
- Andreas 8)
Administratör, Sunwindklubben.se
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 5
Joined: Sat 25 Feb 2006, 02:02
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: löshäck till 26a

Post by admin »

[email=bo.l.forsgren@telia.com:2oj0vmrl][b:2oj0vmrl]BOSSE FORSGREN[/b:2oj0vmrl] bad mej skriva:[/email:2oj0vmrl]<br>Hej!<br>Jag har läst om era tankar om en löshäck på Sunwind 26 och att ni hittat en tillverkare som är intresserad. Jag hade liknande tankar i början av 2003 och var i kontakt med en tillverkare i Norrtälje. Den firman hade levererat häckar för att göra 26:or till 27:or. Tyvärr tackade firman nej till en modifiering liknande häcken på Sunwind 312. Jag föreslog även att man skulle utrusta plattformen med en utdragbar stege som förvaras under ett lock då den stör mindre. Den utdragbara stegen finns att köpa färdig. <br>Jag bifogar några bilder som jag hoppas kan vara till nytta i ert projekt. (Klicka på "gemet" ovan.)<br>Då jag gick bet enligt det här konceptet blev det en badplattform enligt den finska modellen som monterades förra våren. Även jag tycker att ert koncept, som jag förmodar liknar bilderna, är snyggare än den finska men jag kan berätta att badbryggan som gör båten 3 fot längre har fungerat mycket bra sommaren som var. <br>Lycka till med ert projektet.<br>[img]http://www.thyrett.se/Upload/Förl[1].%20Badpl.%204.jpg[/img]<br>[email=bo.l.forsgren@telia.com:2oj0vmrl]Bosse[/email:2oj0vmrl]<br>
- Andreas 8)
Administratör, Sunwindklubben.se
patric stjernström  

Re: löshäck till 26a

Post by patric stjernström   »

Hej Patric här<br><br>ljungs båtbyggeri vallevikan gotland kommer att bygga<br>en löshäck till 26a med integrerad badplattform.<br>den kommer att byggas i januari .<br>pris och bilder kommer när den är klar.
patric stjernström  

Re: löshäck till 26a

Post by patric stjernström   »

Hej alla sundwindare (26a)<br><br>Vecka 4 kommer bygget av löshäck att ta form.<br>Detta kommer att fotograferas efter hand<br>så att intresserade kan se hur det kommer att bli.<br>Pris och arbetsbeskrivning kommer när det är klart.<br>Intreserade kan ringa när det är klart till<br>  Frisk & Ljuns båtbyggeri gotland<br>    0498-223100<br>    0708-223104<br><br> mvh Patric Stjernström (sun)  ::)<br><br>
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 5
Joined: Sat 25 Feb 2006, 02:02
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: löshäck till 26a

Post by admin »

Det kom ett mail från [email=Patric.lummelunda@compaqnet.se:10bzunjr][b:10bzunjr]Patric[/b:10bzunjr][/email:10bzunjr] med bilder på [b:10bzunjr]Sun's[/b:10bzunjr] nya fina häck!<br><br>Mailet som Patric skrev:<br>[quote:10bzunjr]    Hej  Patric här<br>   Här kommer bilder på löshäcken till sunwind 26<br>   tycker att den ser bra ut<br>   Pris kommer snart.<br><br>   mvh Patric sun[/quote:10bzunjr]<br>Maila och skriv gärna till Patric om du tycker detta verkar intressant. Vi får hoppas att Patric fortsätter att uppdatera oss med priser och funktion med häcken!  ;)
- Andreas 8)
Administratör, Sunwindklubben.se
patric stjernström  

Re: löshäck till 26a

Post by patric stjernström   »

;D Hej Patric här<br><br>Har nu varit ute och provseglat båten med nya baken<br>det var en härlig upplevelse.<br>båten går stabilare och har ett bättre släpp i aktern<br>seglade med fock och storen  i ca 10s/m och låggade då mellen 7-9 knop.<br>Så jag kan verkligen rekomedera en sådan lös häck  :D<br> <br>
Post Reply