Hjälp! Min inredningsmatta trillar av!

Här finns alla gamla inlägg som inte syns, av någon anledning.

Moderator: admin

Post Reply
fredrik landers

Re: Hjälp! Min inredningsmatta trillar av!

Post by fredrik landers »

:o Hade samma problem förra sommaren med min 26.a .<br>Dels är det att det suttit sen båtan var ny 82 + att solen gassar rätt mycket på den sidan som det släpper. Jag tog bort det och sätter dit helt nytt. Kolla med en golvläggare de kan nog fixa rätt lim åt dig ska vara ett specilalim enl dem jag köpte den nya inredningen av.<br><br>det hjälper ej att fuska provade med kontakt lim men det höll inte det släpper mer och mer på hela sidan. gör det ordentligt från början <br><br>MVH<br>Fredrik
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 5
Joined: Sat 25 Feb 2006, 02:02
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Hjälp! Min inredningsmatta trillar av!

Post by admin »

[quote author=fredrik landers link=board=ruffen;num=1065547636;start=0#3 date=02/05/04 klockan 10:21:04]Jag tog bort det och sätter dit helt nytt.[/quote]<br>Oj... så enkelt det låter...  :o Men jag är rädd att det gamla limmet som sitter kvar blir minst sagt [b:m9vohbku]gôrjobbigt [/b:m9vohbku]att bli av med. Hur gjorde du med det? Hur får man bort gammalt lim? Slipa går väl inte - det sätter la igen pappret på nolltid tänker jag...?  :(<br>[quote author=fredrik landers link=board=ruffen;num=1065547636;start=0#3 date=02/05/04 klockan 10:21:04]Det hjälper ej att fuska provade med kontakt lim men det höll inte det släpper mer och mer på hela sidan. gör det ordentligt från början[/quote]<br>Preciss min tanke... Wish me goodluck and hand me some good advice!  8)<br>
- Andreas 8)
Administratör, Sunwindklubben.se
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 5
Joined: Sat 25 Feb 2006, 02:02
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Hjälp! Min inredningsmatta trillar av!

Post by admin »

Jag har ändrat mej. Jag vet inte riktigt hur jag vill ha det inuti så jag avvaktar med att göra något alls. <br>För att kunna skjuta upp eländet till en annan säsong får jag väl häfta upp dom lösa delarna bäst det går....  ;D<br>Just nu känns det viktigast att komma i sjön tidigt - förra säsongen blev det så sent, nån gång i juni tror jag det var  :(<br>[move][b:t41vcaps][color=Orange:t41vcaps]SISTEN I ÄR EN ... vadå?[/color:t41vcaps][/b:t41vcaps]  ??? ::) 8)[/move]
- Andreas 8)
Administratör, Sunwindklubben.se
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 5
Joined: Sat 25 Feb 2006, 02:02
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Hjälp! Min inredningsmatta trillar av!

Post by admin »

[b:2vosg7z0]Kolla in [/b:2vosg7z0][color=Brown:2vosg7z0][b:2vosg7z0]här[/b:2vosg7z0][/color:2vosg7z0] [b:2vosg7z0]hur snyggt Jimmy gjorde på sin 26:a! [/b:2vosg7z0] :D<br>
- Andreas 8)
Administratör, Sunwindklubben.se
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 5
Joined: Sat 25 Feb 2006, 02:02
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Hjälp! Min inredningsmatta trillar av!

Post by admin »

Som sagt, det var lite mycket att garnera hela båten/förpiken <br>som jag pratade om tidigare i detta ämne, <br>så jag gick en "gyllene medelväg"  ;) <br>Med hjälp av tejp, gardinstång och tyg blev det så här:<br>[url=http://www.thyrett.se/Aria/2004%20Inred ... l:g6w7z4yd][img width=427 height=320]http://www.thyrett.se/Aria/2004%20Inred ... a%2006.jpg[/img][/url:g6w7z4yd]<br>Visst blev det ganska bra?  :D<br>Jag satte upp gardinen hela vägen fram till skottet för att dölja den fula <br>skarven mellan plastmattorna som börjat glipa och växa.<br>[i:g6w7z4yd]Klicka på bilden för fler bilder på gardinerna och inredningen.[/i:g6w7z4yd]
- Andreas 8)
Administratör, Sunwindklubben.se
Post Reply