Salongs ventilerna

Här finns alla gamla inlägg som inte syns, av någon anledning.

Moderator: admin

Post Reply
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 5
Joined: Sat 25 Feb 2006, 02:02
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Salongs ventilerna

Post by admin »

Jag tror att man borde kunna få det tätt med bara nya akrylatglas som man skär till efter dom gamla som mall. Med tätmassa och lätt handlag när man skruvar dit dom så borde det kunna bli bra!<br><br>Jag själv ville ha lite annat utseende på båten så jag köpte rutor med aluminiumramar som skruvas infrån. Det blev snyggt och tätt men var ganska dyrt (ca 3000 för min lilla 20:a) och inte helt lätt att sätta på.<br>[url=http://www.thyrett.se/Aria/2003%20Nya%2 ... l:2todohzl][b:2todohzl]Se resultatet här.[/b:2todohzl][/url:2todohzl]<br><br>Jag tycker det har dykt upp en del firmor som för sådana här ventiler nu. På båtmässan i Gbg fanns minst tre st utställare och jag skulle ju tro att det finns ännu fler i Stockholmstrakten och Älvsjömässan
- Andreas 8)
Administratör, Sunwindklubben.se
Stig Lundstedt

Re: Salongs ventilerna

Post by Stig Lundstedt »

Hej<br>Jag bytte för 6 år sedan ventilerna på min 29:a, jag demonterade de gamla som fick vara mallar för tillverkning av nya. Hos Maxi köpte jag nya skruvar, plasthylsor och tätmassa. Varje ventil är nu fastsatt med endast fyra skruvar, det håller tätt. <br>mvh<br>Stig<br>
Post Reply