Gelcoatfärg Sunwind 26

Diskussioner som är mer eller mindre direkt relaterat till Sunwind.
Små inlägg och funderingar man kan ha ...
Om något ämne blir "hett" flyttas det till en egen diskussionsgrupp... så SKRIV PÅ!

Moderator: Moderator Team

Post Reply
Minandra
Posts: 2
Joined: Tue 04 Apr 2006, 07:40

Gelcoatfärg Sunwind 26

Post by Minandra »

Är det någon som vet vad det är för färgnummer på gelocoaten på Sunwind 26?
Jag har själv skrivit det på gamla Sunwindklubbens hemsida, men hittar inte uppgiften. Den gången hade jag hittat rätt kulör. Lagningar går inte att upptäcka.
User avatar
mikaelno
Posts: 114
Joined: Thu 27 Dec 2007, 18:38
Location: Karlstad
Contact:

Re: Gelcoatfärg Sunwind 26

Post by mikaelno »

808 står det i forumet. Du kan kolla genom att söka på 808
Sunwind 27 449 Evelina, hemmahamn Karlstad http://www.kdss.se/
Webmaster sunwindklubben.se
lindius
Posts: 22
Joined: Thu 09 Apr 2015, 13:20
Sunwind typ: Sunwind 26

Re: Gelcoatfärg Sunwind 26

Post by lindius »

Hej, undrar om någon har koll på färgkoden för den blå randen på Sunwind 26an? Har lite sprickor i gelcoaten på friborden, både i den vita och blå delen, och snyggast vore det ju om man kunde lägga i samma färg, även om man nog kan göra ett vitt parti utan att det ser allt för konstigt ut.
MikaelNordlander
Posts: 46
Joined: Wed 26 Mar 2008, 18:28

Re: Gelcoatfärg Sunwind 26

Post by MikaelNordlander »

Ser väl lite olika ut på Sunwind 26'orna,vissa har väl stripes som 27'an. Du verkar ha målade stripes

Hur som helst så här gjorde jag som har stripes.
På 27'an jag har är de tre stripes olika kulör. När jag bytte för några år sedan så använde jag LRdesign. Du kan se deras färgkarta här http://lrdesign.se/pages.php?page=vinylcolors

På 27'an använde jag Ljusblå 2401G, Standardblå 2411G, Lysande Blå 2408G. Bytte tyvärr bara de 2 nedersta stripen och behöll den mörkare blå. Nu kan jag se att det snart är dags att byta den också och det var inget roligt jobb att ta bort stripen.


/Mikael
lindius
Posts: 22
Joined: Thu 09 Apr 2015, 13:20
Sunwind typ: Sunwind 26

Re: Gelcoatfärg Sunwind 26

Post by lindius »

Hej, jag tror att det är färgad gelcoat och inte målade stripes, men kan ha fel, finns dock ingen gräns mellan det blå och det vita.

Vet inte riktigt hur skadan har uppkommit, det såg ut som mindre repor förra våren/sommaren och som total nybörjare så reagerade jag inte så mkt på det. Nu har det dock blivit mkt värre under vintern så det blir till att slipa ner och gå på med gelcoatspackel. Antar att det kanske kan vara påfrestning under lyft som gjort att den gamla ytan spruckit, man får ju hoppas att inte hela båten börjar flagna...
En tidigare ägare kanske har gått mot något mindre objekt från sidan...vi får se, hoppas jag inte hittar problem med glasfibret under bara.
Attachments
IMG_3816.JPG
IMG_3815.JPG
IMG_3814.JPG
Post Reply