Badstege/ Badbrygga Sunw 27

Diskussioner som är mer eller mindre direkt relaterat till Sunwind.
Små inlägg och funderingar man kan ha ...
Om något ämne blir "hett" flyttas det till en egen diskussionsgrupp... så SKRIV PÅ!

Moderator: Moderator Team

Post Reply
Sunnyside59
Posts: 70
Joined: Thu 19 Feb 2015, 14:05
Sunwind typ: Sunwind 27

Badstege/ Badbrygga Sunw 27

Post by Sunnyside59 »

Någon som vet om det finns ngn badstege som passar "bolt on" i befintliga hål för att slippa plasta igen gamla hål, dock borra några nya eller kompletterande är inga problem. Gärna rostfritt utförande.
/ Per
Attachments
image.jpg
image.jpg
MikaelNordlander
Posts: 46
Joined: Wed 26 Mar 2008, 18:28

Re: Badstege/ Badbrygga Sunw 27

Post by MikaelNordlander »

Orginalstegen är ju ingen höjdare. Jag monterade badplattform istället och utdragbar stege under den. Passade på att öppna pulpiten också så att man slipper kliva över.


/Mikael
Sunnyside59
Posts: 70
Joined: Thu 19 Feb 2015, 14:05
Sunwind typ: Sunwind 27

Re: Badstege/ Badbrygga Sunw 27

Post by Sunnyside59 »

Låter som ett bra förslag :) har du ngn bild? Fick du plasta igen gamla hål etc ?
Var köpte du den ? Rostfri med teak ?
/Per
MikaelNordlander
Posts: 46
Joined: Wed 26 Mar 2008, 18:28

Re: Badstege/ Badbrygga Sunw 27

Post by MikaelNordlander »

Hej !

Det är några år sedan nu och jag fick en badbrygga gjort av en kille som svetsa rostfritt, han fixade min pulpit också.
Det finns ju färdiga badbryggor på båtsystem att köpa och det är nog enklare. Stegen kommer från båtsystem.
Hålen efter gamla stegen har jag bara plastat igen temporärt (hm det är några år nu)

P1040450.JPG
Sunnyside59
Posts: 70
Joined: Thu 19 Feb 2015, 14:05
Sunwind typ: Sunwind 27

Re: Badstege/ Badbrygga Sunw 27

Post by Sunnyside59 »

Tack Mikael ! Ser riktigt snyggt ut. Urtaget på pulpiten ser också vädigt praktiskt o bra ut :)
Kollar upp ditt tips ang. båtsystem.

//Per
MikaelNordlander
Posts: 46
Joined: Wed 26 Mar 2008, 18:28

Re: Badstege/ Badbrygga Sunw 27

Post by MikaelNordlander »

Det går att öppna pulpiten utan att svetsa med L och T vinklar finns tex på http://www.bataccenten.se/lista.php?kid ... &listmall=
Pulpitfot 30 grader sätter man där nere. Andra alternativet är att såga av pulpitröret åtminstone översta.

Eftersom jag vill hänga aktersnurran så tyckte jag att det var klent med två pulpitfötter.
Sunnyside59
Posts: 70
Joined: Thu 19 Feb 2015, 14:05
Sunwind typ: Sunwind 27

Re: Badstege/ Badbrygga Sunw 27

Post by Sunnyside59 »

Djäkligt bra tips !!
Bara att kapa rör efter önskad längd o några l kopplingar o två fästen, gör dom du så blir det stabilare . Behåller också nedre röret på mantåget.
Tack Micke ! :)
Post Reply