Wallas 2000

Diskussioner som är mer eller mindre direkt relaterat till Sunwind.
Små inlägg och funderingar man kan ha ...
Om något ämne blir "hett" flyttas det till en egen diskussionsgrupp... så SKRIV PÅ!

Moderator: Moderator Team

Post Reply
MikaelNordlander
Posts: 46
Joined: Wed 26 Mar 2008, 18:28

Wallas 2000

Post by MikaelNordlander »

Min värmare är en Wallas 2000 dvs den modell som senare blev Thermic/Thermo. Har haft lite strul sista åren med glapp i kretskortkontakten och när jag försökte starta den för någon vecka sedan var det samma procedur som tidigare att rucka på kontakten men den här gången så tände den inte.
Ryckte ur kretskortet och fila upp alla kontakterna men samma problem, tog ur wallasen och lödde om kontakterna samt kollade att det var kontakt men fortfarande ingen tändning då det visade sig att bränslepumpen inte fick någon ström.
För att rädda helgen så blev det biltema med lite sladdar två vippströmbrytare och en med tryckknapp. Köpte stift som jag satte ihop och tryckte in i kontaktstycket till värmaren så att en brytare startar fläkten en annan bränslepumpen och den tredje trycknappen att hålla inne för att få glödtråden att glöda. Efter denna tjuvkoplpling så funkar den men man får förstås köra allt manuellt samt den går på fullfart hela tiden.
Får bli ett vinterprojekt att ge sig på kretskortet. Någon här som fixat med kretskortet på Wallas 2000.
DSC_0899.JPG
Post Reply