Tvättställ i Sunwind 27'a

Släpp loss kreativiteten - på inredningen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply
Mikael
Posts: 5
Joined: Sun 04 Jun 2006, 19:10
Location: Åhus

Tvättställ i Sunwind 27'a

Post by Mikael »

Hej,

Jag undrar om det finns någon som installerat tvättställ med vatten i en Sunwind 27'a. Håller själv på att bygga ett par alternativ för att testa.

/Mikael
User avatar
520
Posts: 15
Joined: Fri 16 Jun 2006, 09:35
Location: Torslanda

Re Tvättställ i Sunwind 27'a

Post by 520 »

Nej tyvärr inte, men vad menar du med "tvättställ med vatten"? Har du någon skiss eller bild på idén? Tvättställ som i tvätta kläder?

Jag skulle behöva ett smart diskställ så man slipper lägga ut all disk i sittbrunnen efter en middag. Gärna med en avrinningsplatta ned i diskhon under... och det skall ta minimalt med plats... men det kanske är en helt annan sak!

//Jonas
Mikael
Posts: 5
Joined: Sun 04 Jun 2006, 19:10
Location: Åhus

Post by Mikael »

Nej, jag menar ett handtvättfat på "toaletten" med rinnande vatten som snyggt och prydligt kan fällas ut eller placeras ovanpå toaskålen och då fungera som handtvättfat.

/Mikael
User avatar
520
Posts: 15
Joined: Fri 16 Jun 2006, 09:35
Location: Torslanda

Re: Tvättställ i Sunwind 27'a

Post by 520 »

aha, då var jag helt fel ute. Tror inte jag ska sätta in något sådan, dels för att det är lågt i tak och så tycker jag personligen det funkar ganska bra att gå ut i diskhon och tvätta mig...

Men lägg gärna upp bilder om det blir bra, och lycka till ! :)

//Jonas
sunwind27
Posts: 13
Joined: Mon 07 Aug 2006, 21:28
Location: Mölndal

Jag har ett tvättställ

Post by sunwind27 »

Jag har ett litet tvättställ vid toan på skottet precis på vänster om dörren mot salongen. Eftersom jag mest använder båten som dagseglare har vi inte använt det så mycket. Jag skall ta med kamran när jag är i båten nästa gång.

Lars
Post Reply