Intryck av Båtmässan i Göteborg 1-8 feb

Förhoppningsvis är detta alla gamla inlägg. Oviktiga inlägg kommer att rensas bort efter hand. Tyvärr har inte alla gamla inlägg kommit med, men vi jobbar på att få med dessa.

Moderator: Moderator Team

Post Reply
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 5
Joined: Sat 25 Feb 2006, 02:02
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Intryck av Båtmässan i Göteborg 1-8 feb

Post by admin »

[color=Red:2zwofrwg][b:2zwofrwg]Vårens startskott har gått ...[/b:2zwofrwg][/color:2zwofrwg]<br>Och, ja... vad ska man säga... Kort sagt: många motorbåtar [color=Beige:2zwofrwg](jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte är på jakt efter en motorbåt på 5-6m... Sicket hopplöst företag att marknadsundersöka - det finns ju HUNDRATALS puh!  ::) )[/color:2zwofrwg] mycket kläder, många tillbehör och väldigt lite segelbåtar.<br>Dom stora var ju där: Elan 31 o nya 37:an, Hunter 36, First 31.7, Jeannau o Benetau. Roligast på mässan var tycker jag den polska [b:2zwofrwg]Skippi 650[/b:2zwofrwg] och [b:2zwofrwg]Campus[/b:2zwofrwg]. Kanhända är Skippi'n i sportigaste laget, den är ju som en stor jolle, men jag gillar stoleken på dom här båtarna. Lite som motvikt till den annars gängse trenden: större o STORRE.<br>Uppe på 'andra våniingen' vad det jollar, träbåtar, tändkulemotorer och andra lite udda grejer. Klart intressant är ju [b:2zwofrwg]OzecoDrive motorn[/b:2zwofrwg][/url:2zwofrwg], ett alternativ till dieselmotorn för dom flesta. Tänk bara att glida fram segelbåtstyst... med motor!  :D Och med en vikt av bara tio kilo (plus batterier förstås)<br><br>[url=http://www.thyrett.se/Fotoalbum/2004/Båtmässan%20i%20Gbg%201-8%20feb/index.html]Här är några bilder från mässan<br>/Olle<br>
- Andreas 8)
Administratör, Sunwindklubben.se
Post Reply